tisdag 26 januari 2010

Hängig :-(

Jag har varit hemma från jobbet både igår och idag. Det började med en hemsk huvudvärk igår, och jag kände mig slut i kroppen! Men så kändes det lite bättre igår kväll, efter en lugn dag hemma med en hel del sömn och vila, och så lite frisk luft igår kväll..
Men så idag på morgonen skrek hela min kropp att den var slut! Ont i ryggen, ont i huvudet - och feber! Så jag har legat och sovit mest hela dagen idag. Efter ett par omgångar med Alvedon och en välbehövlig dusch känner jag mig något piggare just nu.



Imorgon kväll, onsdag, hade jag ett inredningsparty inbokat hos min vän Monica. Men med risk för att jag inte hunnit bli helt kry tills dess valde vi att skjuta på det lite. Tråkigt och synd! Förhoppningsvis får vi till det en annan kväll ganska snart!



Man ska lyssna på sin kropp, säger den vila så är det nog det den behöver!

Magnus har varit på BVC med Linus idag. Det var meningen att han skulle få sin andra dos av influensavaccinet, men han hostar så hemskt så läkaren bestämde sig för att skjuta upp det någon vecka. Man ska inte ha en pågående infektion när man får sprutan. Nu ikväll när jag la honom hade han feber också...
Däremot vägde och mätte de Linus idag, han är 84 cm lång och väger lite drygt 15 kg. Han är stooor för sin ålder, en välväxt liten krabat, och det har han ju varit sen den dag han ljuset såg för första gången. Min lilla älskade stora skatt!



Alla bilder i detta inlägg är lånade från Living and Room


Nu blir det lite vila till för mig. Blir nog hemma imorgon också, känns det som...och Magnus är pappaledig med Linus imorgon, som tur är.

Ha en skön kväll!

Kramar från

3 kommentarer:

Anna sa...

Men kära nån. Ja så där går det ofta när man bara kör på i ett. Tycker nog inte ens att Du ska ta alvedon utan bara lyssna på kroppen och faktiskt vara HELT nerbäddad och bara bli serverad och ompysslad av Din goa man. Du MÅSTE vara rädd om Dig.
Tur för mig att det blev uppskjutet, ha ha, då kanske jag har en chans iaf att få vara med hos Monkan!!! (hoppas hoppas)
Krya på Dig nu gumman och följ en klok kvinnas råd - låt kroppen vara sjuk och få hämta sig!!
kramar i massor

Jenny sa...

Hej Mona!
Vad tråkigt, hoppas du känner dig bättre nu!

Stor krya på dig kram från Jenny

Anonym sa...

Tack snälla för din fina kommentar inne hos mig. Alltid kul att få veta vem de är som tittar in. Måste ju självklart titta tillbaka och gillar verkligen de jag ser och läser. Lovar att komma tillbaka. Kram

Skicka en kommentar