söndag 14 mars 2010

Jag lägger ner......

bloggandet på obestämd tid. Som ni ser är mina inlägg sällsynta nuförtiden. Jag har skrivit det förr, men skriver igen, det beror på att tiden helt enkelt inte räcker till! Lusten finns dock, och viljan.
Men prioriteringarna finns och måste finnas på annat håll; min familj, mina jobb, vårt hus....mm mm. När jag får mer tid över, kanske också mer energi, då kommer jag tillbaka till blogglandia!
Och så tittar jag fortfarande in till många andras bloggar! Vad som händer hos er vill jag inte missa!

En blogg som jag följt under en tid och som berört mig väldigt mycket är Annas! Hennes livslåga slocknade tidigt igår morse. Mina tankar går till hennes lilla dotter och hennes man! Elaka, elaka cancer, det finns inte ord för hur grymt livet kan vara! Hennes man skriver så fint och vackert om det hemska som hänt den lilla familjen, och om Annas sista tid i livet. Jag tänder ett ljus för henne och hennes nära och kära!

Idag har alla våra pojkar kommit till oss, hela familjen är samlad igen, och en ny intensiv vecka står för dörren! Just nu är alla barnen friska, hoppas det förblir så länge nu! Vi har fått nog med sjukdomar för den här vintern; öroninflammationer, lunginflammation, halsont, nässelfeber, hosta, feber och förkylningar har avlöst varandra! Så nu håller jag tummarna för att vi får vara friska!

Jag har fått höra att det går rykten om att jag ska flytta! Det ska jag INTE! Ska jag flytta så ska jag göra det tillsammans med min familj. Vi har pratat om att försöka hitta ett billigare och lite bekvämare boende. Inte för att vi inte trivs i vårt hus, för det gör vi verkligen - vi älskar vårt hus! Men för att kunna avsätta mer tid för varandra och för våra barn, göra mer roliga saker tillsammans. Prioritera på ett annat sätt än vi gör idag. Vi har renoverat och fixat mest hela tiden sen vi flyttade till huset, nu vill vi leva och göra annat istället. Hur det än är så är det alltid en massa saker som ska fixas med med ett hus. Naturligtvis är vi måna om att hitta ett bra boende som vi alla kan trivas i, vi får se vad om vi hittar något så småningom, det kan bara tiden utvisa!

Och så har Magnus och jag köpt en lägenhet. Men inte för att någon av oss ska bo i den, utan för att förhoppningen om att min mamma en vacker dag bestämmer sig för att flytta hit och vill bo nära oss, finns. Fram tills dess hyr vi ut lägenheten...

Dessa rykten som florerar vet jag inte var de kommer ifrån och det spelar heller ingen stor roll. Men när människor som jag inte känner, och som inte känner mig, pratar om sånt som det inte ligger någon sanning i, blir jag förvånad....och trött! Har inte människor vettigare för sig?
Visst är det så att vi har haft med- och motgångar, precis som i de allra flesta förhållanden. Men vi kämpar på, för vi har ändå en stark kärlek till varandra och den räcker väldigt långt! För varje prövning man klarar sig igenom tillsammans, blir man också starkare tillsammans! Ni som bildat en familj av två vet vad jag pratar om - det är inte alltid så lätt att lägga det pusslet, det kan tvärtom vara väldigt tufft!

Framöver ska vi iallafall njuta av vårsolen, höra fåglarnas glada kvitter och snart plantera årets första pensé - det ser jag fram emot!
Och så ser jag fram emot att få vara med min älskade familj!
Ta hand om er och varandra!


9 kommentarer:

Anonym sa...

Pusss!

Anonym sa...

Lilla Älskade Mona! Pusss!

Unknown sa...

Massor med kramar till dig min vän och såklart även till din fina familj!
Sköt om er så ses vi snart!

kram!

Anna sa...

Men det var väl en vettig prioritering! Klart Du ska lägga tiden på familjen istället och minimera alla "måsten". Bra val! Men jag kommer att sakna bloggen...får bli fler dater istället ;D så vi får träffas på riktigt. Nu var det pinsamt länge sedan! Är det ff kört med frukostar för Din del??
Ha det underbrat, Mona, så hörs vi. Kramar i massor från Arvslindan

Jenny sa...

Hej Mona!
Ha det nu riktigt bra så kanske vi hörs igen här i bloggvärlden:)

Sköt om dig!

Kraam Jenny

Jackie och Jag sa...

Härligt! Funderar också på att köpa en lägenhet bara ifall mina föräldrar vill flytta närmare någon dag. Bra tips där.
Visst kan bloggandet ta mycket tid. Helt okej göra ett inlägg i veckan bara, det är ett intresse men ibland får man bloggtorka och ibland känner man sig tvungen att blogga. Tur jag har Jackie som ger mig FÖR mycket att berätta om. Hon tackar för gratulationerna på 2-mån-dagen förresten.
Kram
Sofia

Sköna o Gröna Ting sa...

Hej kära Mona!!!
Tack för alla dina rara och glädjande hälsningar, du kan tro att dom har värmt mitt hjärta oerhört under tiden du följ mig i bloggen:)
Jag har gjort som du.., tar det lugnare med bloggandet och upptäckt att det var faktiskt riktigt skönt att släppa det lite.
Finns annat viktigt här i livet som ger mer i både energi och kärlek, bloggandet är en ytlig kärlek till folk man inte känner.
Inget ont alls om bloggvärlden men jag tror den snor väldigt mycket värdefull tid för folk.

Du Mona.., strunta fullkomligt i allas spekulationer om dig och din familj, vissa har inte så mycket annat att roa sig med så vi får "bjussa" på lite drama.., eller hur:)!!!
Jag har befunnit mig i samma situation som dig med massa skitsnack och jag vet att det smärtar men försök att nonchalera alla rykten, det viktigaste är att DU vet hur du mår och hur ni har det i er familj.

Roligt att du lyckades få tag på den underbara hyllan, den kommer att bli så fin hemma hos dig.
Du får hålla utkik i maj månad på min blogg för då kommer där in ett vårreportage ifrån min väns vackra hem igen.., skall bli så kul att fota alla hennes skönheter till våren.

Var nu rädd om dig och så ses vi igen....
Massor med kramar till dig Mona
Marianne

Maria sa...

Å vad tråkigt att du ska sluta blogga just nu när jag hittade dig!!
Kanske kommer lusten och inspirationen tillbaka en dag!

Kram Maria

Sköna o Gröna Ting sa...

Hej vännen.., tack för din hälsning!!!
Jodå.., fast jag inte gillar att stå på skidor så skall denna semestern ändå bli riktigt härlig.
Jag ser redan framför mig att jag kommer njuta massor i bubbelbadet och bastun varje dag.
Hoppas så klart på sol oxå, finns inget skönare än att sitta i snön och känna värmen ifrån solens vårstrålar......

Våren är snart här på riktigt Mona och då går det så sablans snabbt.., vips så är det redan midsommar!
Vi får njuta så mycket vi hinner av den korta våren i år.
Ha det nu så bra och ta hand om dig Mona.
Kram kram
Marianne

Skicka en kommentar