söndag 23 maj 2010

Ibland kan man få pippi.....

Bilden är lånad från Internet

på något. Något fint man sett eller en idé man har. Ja, ni vet vad jag menar! Just nu är det tre saker som jag letar efter, eller har som projekt här hemma:

Den här stjärnlampan tycker jag är såå fin, jag har ju verkligen pippi på stjärnor i alla möjliga och omöjliga varianter och den här skulle passa så bra hemma hos oss!! Men när jag letar efter den på nätet, så kan jag omöjligt hitta den! Jo, på bild har jag ju hittat den, men inte kan jag hitta någon som är till salu! Kan någon av er tipsa mig kanske, eller har ni en sån hemma som bara ligger och skräpar? Ja då är det bara o kontakta mig omedelbums!

En dag såg jag såna här fina, ruffa, stora, tunga zinklådor i en butik här i stan. De ville tyvärr inte sälja dem, de hade dem till skyltning i butiken och hade haft dem i många år! Så jag har googlat och letat, och funnit! Tyvärr finns de inte att köpa i min närhet, men jag har hittat en snäll tjej som är villig att skicka ett par med bussgods till mig! Visst är de fina!! Tänk er dessa fyllda med vackra sommarblomster!


Bilden är lånad från Internet

I sommar ska vi byta ut taket på vår altan. Vinterns snömassor har gjort att det blivit stora fula hål i det, så det är ett måste. Ända sen vi flyttade in i vårt hus för fyra år sen, har vi också pratat om att byta golvet på altanen, så det planerar vi också för.
När det är gjort, och lite ny målarfärg strykits på själva altanstommen, så blir den ju nästan som ny! Och jag har planer för den, må ni tro! Förutom den vanliga utemöbeln, mitt blombord, lite stegar och gamla fönster, så drömmer jag om en sån här:

Bilden är lånad från Internet
Jag har ännu inte hittat den rätta, den som jag ser framför mig. Den ska vara vit och med hög rygg iallafall, ungefär som den på bilden. Hittar jag en soffa som känns rätt kan man ju kapa benen och så kan Magnus fixa så den blir hängande istället för stående. Han är händig, min karl!

Oj, tredje inlägget på två dagar....!

Kraaaaaaaaaaaaaaaam och ha en bra början på nya veckan!

6 kommentarer:

K sa...

TACK för ditt fina brev !
Måste fråga om du har lust tala om var du hitta zinklådorna?Har letat jag me i flera år OCH frågat inne på butiker o fått nobben...
VILL HA ;D
Kramelikram /K

DRÖMHUSET sa...

Hejsan!

Mmm den där lampan har jag också suktat efter länge!!!

Maila mig så fixar jag en inbjudan :-)
drommhuset@hotmail.com

Kram Sofie

MiaMaria sa...

Hejsan!

KIka här http://www.blocket.se/stockholm/Lampa__skrivbors__stolar__huttchar_27620009.htm?ca=7&w=3

Lycka till!
MiaMaria

Sköna o Gröna Ting sa...

Tack för din underbara hälsning:)
Nu tar jag en kort vila ifrån min älskade blogg men innan dess vill jag önska dig en SKÖN SOMMAR!!!!
Vi får väl se hur länge jag kan hålla mig härifrån...:)
Men nu skall jag försöka njuta av sommaren när jag äntligen fått en ledig sådan!
Kram till dig
Marianne

Hem och Lycka sa...

Fina saker du suktar efter!

Kökssoffan hos mig har vi köpt hos en av vår butiks leverantörer.

kram Mia

Hem och Lycka sa...

Hej igen Mona, jag har mailat dig :-)

kram Mia

Skicka en kommentar