måndag 14 februari 2011

Flytt - en ny episod i livet

Nu har jag och mina barn flyttat in i vår nya lägenhet. Huset är sålt, och vi ska lämna över det till de nya ägarna den 1. april. Än återstår en hel del packning och jobb med att tömma huset, förstås! Magnus får tillgång till sin lägenhet den 15. mars först, så än bor han kvar i huset. Och jag med för det mesta...

Det är blandade känslor just nu; det gör ont att behöva lämna vårt fina hus som vi trivts så bra i! Framförallt har området varit så trivsamt, med bra grannar och mycket kompisar till barnen.
Men det är skönt samtidigt, att vi till slut fick huset sålt och att få mer tid och pengar över till det viktigaste och käraste vi har - barnen!
Någon gång ska vi bo i hus igen, det vet jag! Den här lägenhet känns som en tillfällig lösning, en mellanlandning. Men när, det vet jag inte, kanske bor vi här några år.
Jag vill ha ett mindre hus, ett litet radhus, med liten trädgård och uteplats, det är drömmen för mig. För är det något jag kommer sakna, så är det att ha just det - uteplats och trädgård. Inte minst för barnen som i sommar inte kommer att ha sin kära studsmatta, vi har ju ingenstans att ställa den! Och jag kommer att sakna att kunna hänga ut tvätten på somrarna!


Vårt hus, en av bilderna som låg på Hemnet

Det blir bra till slut, det är min förhoppning och fulla övertygelse! Just nu är det lite vemodigt och sorgset, bara...

Som ni vet har bloggen legat i ide ett bra tag nu, men jag ska verkligen ta tag i den igen, och uppdatera lite oftare...

Kramar från

Mona

1 kommentarer:

PinglanLinda sa...

Du/ni kommer få det härligt och tänk vilka underbara stunder det kommer att bli. Stor kram till en underbar tjej.

KRAM <3

Skicka en kommentar