söndag 14 februari 2010

Här är det glest......

mellan inläggen! Sjukdomar som avlöst varandra, jobb, familjen och vardagen i största allmänhet har gjort att jag inte haft tid så det räckt till. Men nu så....här är jag igen!

Den här helgen har vi varit i Sälen! Strålande sol, massor av snö och en mysig stuga att bo i har gjort att vi kunnat ladda våra energidepåer! Barnen har åkt skidor och badat på nya Experium. Slappat och myst och haft det bra, och igår kväll hade jag ett inredningsparty hos en f d kollega.

Stugan i Sälen som vi bodde i

Tänk att tiden går så fort när man har roligt! Jag ville inte alls åka hem idag, hade kunnat tänka mig att vara kvar i många dagar till! Drömmen är att ha en egen stuga i Sälen, då skulle vi kunna åka upp oftare! Men då måste vi nog vinna lite pengar först, hihi!
Under åren 1992 och 1999 bodde jag i Sälen, så för mig är det lite som att komma "hem". Och så har jag några goda vänner som bor där. Såklart är det jättekul att träffas ibland! För min del kunde det gärna bli oftare! Vi åker snart tillbaka, det är då helt säkert!

Syskonkärlek!

Min lilla skidåkare! Han är såååå duktig!

På Lindvallen i Sälen finns en inredningsbutik, Handelskompaniet. Självklart blev det ett besök där! Såååå mycket fint de har! Men min plånbok fick inte följa med in dit ens. Magnus såg efter den, så den var i tryggt förvar. Hihi, han känner mig, min Magnus! Vet hur jag är när jag hittar nåt som jag faller för! Men jag tog några bilder iallafall:

Bruka Design - min favorit



Ett helt rum med Lexington. Så snygga grejer, men bara för dem med välfyllda plånböcker!

Som vanligt är det full fart! En ny jobbvecka står för dörren, ett par inredningspartyn är inbokade, och nästa helg ska jag till Stockholm, där ett besök på Ikea och ytterligare ett inredningsparty är inplanerade.

Så nu vet vi vad jag har haft för mig och vad jag har för mig den kommande veckan :-)! Förhoppningsvis går det inte lika lång tid till nästa inlägg!

Go´ kväll och ha en bra vecka! Var rädda om er och varandra!


5 kommentarer:

Linda sa...

Tänkte precis på dig och att jag saknade dina inlägg.

Fina bilder, skönt med Sälen-tur!
Hoppas ni får vara friska ett tag nu!

Ta hand om dig, Kram

Unknown sa...

Saknar dig redan och ser fram emot nästa gång vi ses! Kram!

Sköna o Gröna Ting sa...

Välkommen tillbaks Mona.., skönt att se dig här igen!!!
Full med ny energi efter en god tur till Sälen, skönt att lämna boet ibland!
Hela familjen åker till Hemavan i Tärnaby i april och vi stannar i en vecka, skall bli så härligt.
Åker skidor gör jag gärna inte så jag kommer att spattsera runt med min kamera och njuta av naturen i stället.

Nu skall här lagas mat till den hungriga familjen..., hoppas vi ses snart igen Mona!!!
Kramar i massor
Marianne

Gårdsromantik sa...

Så härligt det ser ut i Sälen!

Vi har sportlov den här veckan!

verkar bli soligt och fint!

Kraaam Maud

Linda sa...

Tack för dina fina inlägg och för att du delar med dig av dina erfarenheter! Det betyder mycket! Hoppas ni haft en skön helg i solskenet!

Kram

Skicka en kommentar