tisdag 26 maj 2009

Frukostmys och utvecklingssamtal

Vi är ett gäng tjejer som träffas och äter frukost tillsammans då och då! Dessa stunder lever jag på länge efteråt, det är så mysigt att umgås och lösa livets alla gåtor tillsammans, som vi gör när vi ses (tack kära vänner)! Idag var vi hos goa Anne-Lie, och jag ser redan fram emot nästa gång!

Sen har vi varit på utvecklingssamtal för Emil! Det är lite nervöst innan man ska dit, vad ska fröken säga om min lilla son, sköter han sig i skolan?

Jo då, det gör han, han är så duktig så! Det enda hon hade att "anmärka" var att det hoppar grodor ur munnen på honom titt som tätt, mest när han tror att ingen vuxen hör honom! Oj då, jag tar åt mig lite där, jag svär tyvärr alltför mycket jag också! Skärpning på både mig, Emil och de andra grabbarna!
Vi har en svärburk här hemma, som man ska lägga en krona i för varje svordom, jag tror det är dags att aktivera den igen!

Igår tog jag och Linus en liten sväng till Säter och besökte trevliga Melinda hos Mig & Alice! Ett tips om ni åker dit är att inte ha bråttom, för det finns så mycket fint där och man behöver gå flera rundor i den gulliga butiken för att se allt!


Imorgon ska jag till frissan! Ska jag våga klippa av det den här gången, eller är jag lika feg som vanligt imorgon? Det återstår att se...!

Ha en skön kväll!
PoK
Mona

5 kommentarer:

Lauras gård sa...

En svärburk vilken bra idé! Men vissa dagar skulle man nog fylla på den rejält. Det är inte alltid så lätt att tänka på språket även om det låter hemskt då ens söta små barn säger något fult... Dom är ju duktiga på att snappa upp de små liven... Kram Stina

Helena sa...

Godmorgon! Låter jättemysigt med frukost med vännerna, här hemma i Stockholm skulle det knappt gå för vi bor så långt ifrån varanra allihop, synd. Självklart kan jag tipsa, jag använder mig av Picasa 3 när jag gör mina bildcollage, jättebra och enkelt program! Ha en bra dag! Kram Helena

Anna sa...

Hej goa goa Du! Ja visst är det underbart med våra frukostdater!! Speciellt om man är där...
Åh va kul o gå till frissan, blir jättenyfiken på att se hur det blir! Jag vill SÅ KLART vara med på din tävling om boken, verkar ju hur inspirerande som helst!! Ja, Du ska ju få en liten "3000-present" av mig när vi träffas!!
Kramar i massor!

Camilla sa...

Mysigt med frukostträffar!
Mm, känner igen det där med grodorna ;-) En svärburk är en bra grej!

Får man se bild efter besöket hos frissan eller? ;-)

kram i massor!

Marits vita skrin sa...

Klart du ska lasera.... Kika in hos mig så får du se hur jag gjorde...

Kram kram
Marit

Skicka en kommentar