lördag 23 maj 2009

Husvagnen forts....och utflykt till Bäsna Trädgårdar

Ni som läst här förut vet att vår husvagn är till salu. Än har ingen velat köpa den, istället ska vi hyra ut den några veckor i sommar, så har vi kvar den tills vidare. Förra året hyrde vi också ut den, istället för att bara låta den stå, men när säsongen var slut hade förtältet vi hade då gjort sitt, så det slängde vi.
Att hyra ut vagnen utan förtält har vi förstått är svårt, så nu har vi letat efter, och hittat, ett bättre begagnat. Visst är Blocket.se kanonbra, vi har gjort många fynd därigenom, och även sålt en hel del som vi inte behövt längre!

Det tråkiga med att vi inte lyckats sälja husvagnen är att vårt ruttna garage står kvar, först när vi sålt vagnen kan vi påbörja vårt garageprojekt. Men det ordnar sig säkert med tiden!

Idag är Linus feberfri och en helt annan kille än igår! Glad och pigg igen, sååå skönt! Så idag gjorde han och jag oss en liten tur till Bäsna Trädgårdar, medan Magnus var hemma och klippte gräsmattan, hehe!

Så mycket fint de har där, inte bara blommor utan även annat till trädgården. Linus hade också mycket att titta på, och många att flirta med!

Jag känner mig lite duktig faktiskt, jag köpte inte med mig några blommor hem! Däremot den här:

Kanse är det svårt att se på bilden, jag är ingen mästerfotograf direkt, men det är en "stol" med en planteringskorg i, som jag planterat en ros och en murgröna i....

När vi kom hem hade Magnus satt upp Linus nya gunga på altanen, och såhär glad blev han när han satt i den för första gången:


Till sist vill jag visa er en såå fin bok jag beställt på nätet, och som jag fick hem igår, med massor av inspiration och bra tips för utelivet, och fina bilder....



Imorgon är det söndag, och då fylls huset med alla grabbarna igen! Ikväll blir det grillning och film, och lite mer bläddring i min nya bok!

Njut av helgen och våren, det gör jag!
Kraaaaaam!

0 kommentarer:

Skicka en kommentar