fredag 1 januari 2010

GOTT NYTT ÅR.....

önskar jag alla mina miljoner läsare, hihi! Jag har inte ens en besöksräknare så jag har ingen aaaaning om hur många som besöker mig här. Å andra sidan spelar det ingen roll, alla som vill är välkomna, de som inte vill slipper förstås...syftet med min blogg är inte att jaga så många läsare som möjligt, även om det vore kul om många besöker mig...(jag kanske ska lägga till en besöksräknare, förresten....)

Nog om det nu, det var ju det nya året jag skulle skriva om nu. Jag är nyfiken på det. Nyfiken på hur det nya året, det nya decenniet, kommer att se ut och vad det kommer att föra med sig. Jag ser med tillförsikt fram emot det! Känslan och förhoppningen är förstås att det kommer att bli bra och glada år.

Min glädjekälla är framförallt mina barn, att följa dem i deras uppväxt, se dem bli små "riktiga" människor. Lära sig nya saker, stora som små, och växa i det. Se dem skratta, se lyckan lysa i deras ögon, se deras stolthet....
De är helt fantastiska och jag är så himla stolt över dem. All kärlek till er, Emil och Linus!
 Och så har jag några "nyårslöften" till mig själv. Inga oöverstigliga berg som ska bestigas, utan bara att försöka leva lite sundare, både till kropp och själ. Ta lite bättre hand om mig själv, vilket faktiskt är viktigt och glöms bort alltför ofta.

Mår jag bra, mår mina barn bra. Visst ligger det en hel del i det!!??
Jag ska ägna mindre tid till "onödiga" saker och mer åt sånt som är viktigt.
Det innefattar naturligtvis i första hand mina barn! Tid tillsammans med dem, uppleva saker tillsammans med dem! Se dem, finnas för dem!

Göra mer av sånt som laddar mina batterier......som får min kropp och min själ att må bättre. Mer frisk luft, vistas mer ute i naturen, mer promenader som några exempel.

Idag har jag inte ens kommit ur morgonrocken. Vi hade traditionsenligt nyårsfirande hos, och tillsammans med, goda grannar. Mycket trevligt som vanligt! Tack Carola och Roger!! Jag ser fram emot nästa nyårsafton :-)!
Det blev sent. T om Linus höll sig vaken tills klockan var över 12! Så idag har vi sovit och vilat och bara varit här hemma. Skönt.
Vi ska hyra film ikväll, det har vi lovat Emil. Ice Age 3 och Harry Potter. Myspys i soffan blir det alltså ikväll. Men inget godis för mig, hihi!

Så ser vår första dag på det nya året ut. Hoppas ni också njuter av kylan ute, värmen inne - och av varandra!
Och att ert nya år blir ett roligt, lyckligt och friskt ett!

Kramar från



0 kommentarer:

Skicka en kommentar