lördag 2 januari 2010

I rensar-tagen den 2:a dagen på det nya året!

Vi har bestämt oss för att rensa lite här hemma. Ta fram kartonger och kassar och plocka undan allt onödigt som ligger i köksskåpen, ovanför skåpen, under skåpen.. Sånt som vi inte använt sen vi flyttade in i vårt hus för snart fyra år sen. Kanske kasta en del saker också....?
Efter köksskåpen finns det en hel del andra skåp och lådor att gå igenom också.....Kanske jag ska lämna iväg en del saker på loppis sen. Vi får se.
Jag är lite av en hamster, samlar på mig saker men har väldigt svårt för att göra mig av med det. Idag ska jag försöka vara förståndig och faktiskt göra mig av med helt överflödiga ting. Men inte sånt som jag gillar, det går inte. Då kanske jag ångrar mig.

Har jag samlat på mig saker som jag inte gillar? Hmmm, det återstår att se....

Men ärligt talat. Är det inte så hemma hos de flesta av er, att det ligger en hel del saker som ni inte ens vet om att ni har?
I vår källare finns flyttkartonger som inte blivit uppackade sen vi flyttade in här. Tror ni att vi behöver de sakerna? Jag vet inte ens vad de kartongerna innehåller....

Ska bli spännande med en rensardag, kanske hittar vi nåt kul, hihi!

Ett besök på Norrgården är också inplanerad idag, jag har hittat en "grej" där som jag fastnat för! Kanske visar jag er sen. Jag kan avslöja att det är en sak för förvaring.

Apropå visa er, så har jag ju läääänge varit ute efter en ny kamera. Jag köpte en i somras som jag ju skickade tillbaka till säljaren då jag inte fått den kameran jag köpt...
Efter det har jag lagt det hela på is. Men nu är jag sugen igen. Jag vill ta fler bilder, lära mig ta bättre bilder! Jag behöver en bättre kamera än den jag har nu! Jag ska se om jag kan få med mig Magnus och titta på en idag, det är ju rea! Men jag ska iallafall inte köpa en kamera osett igen, det har jag då lärt mig!!

Och så ska vi ut och ta en promenad i kylan idag....

Kan inte livet alltid vara såhär ledigt, såhär skönt? Då man bara kan planera för dagen och göra vad man vill och känner för, bara ta det lugnt och kanske göra ett litet "ryck" om och när man vill?
Jag skulle då helt klart kunna tänka mig att leva så. Iallafall ett tag. Vara mer med mina barn och Magnus. Spela spel och titta på film. Umgås mer. Utan en massa måsten! Och utan stress!

Om bara ett par dagar börjar jag jobba igen. Ska bli kul det också, jag trivs jättebra på mitt jobb! Årets mest hektiska månad på jobbet är just januari! Så jag passar på att känna lugnet före stormen nu, och ladda inför bokslutet!!

Och det jag inte hinner idag, det gör jag imorgon :-)! (Vad skönt det där lät, tänk om jag kunde leva efter det också, hahaha! Jag ska försöka bli bättre på det iallafall!)

Må gott och var snälla med varandra!
Puss o kram




P.S Nu har jag lagt till en besöksräknare, hoppas den börjar ticka på. Eller kanske inte. Det spelar ingen roll. Kul att ha en iallafall...D.S

1 kommentarer:

Anonym sa...

Åhhhhhh, Du är en underbar kvinna! Lyckans Din man och Lyckans Dina baran! En vän

Skicka en kommentar