söndag 24 januari 2010

Snäll satkärring!?

Som ni ser var det ett tag sen jag gjorde ett nytt inlägg här! Efter jul- och nyårshelgerna tog vardagen ett fast grepp om mig, och tiden har bara sprungit iväg! Säkerligen är det så för alla...!

Jobb, familj och renovering är det som fyllt mina dagar nu i januari. Orken och tiden att blogga har inte funnits.



I ärlighetens namn känner jag mig lite sliten just nu. Livet rullar på i raketfart. Jag hinner inte alltid med. Vill hinna så mycket och tar nog på mig lite för mycket. Jag får skylla mig själv, jag vet! Kanske har jag lite höga krav på mig själv!?
Samtidigt vill jag ju, förutom alla måsten, boka in roligheter! Och det gör jag! Jag har en fullbokad vår framför mig! Med doser av både måsten och nöjen!



(Bilderna är tagna i vårt köksfönster)

Jag tror, och hoppas, att jag oftast är en snäll människa... Åtminstone så försöker jag att vara det. Om jag sen är det eller inte, det får ni fråga människorna i min omgivning.

Det finns dock vissa saker i livet som retar upp mig. Ibland tex när någon/något gör mig besviken är jag inte alltid den där snälla människan som jag annars försöker vara. Tyvärr måste jag nog erkänna att jag kan vara en riktig "pain in the ass", "ett drygskåp" eller en "satkärring" , kalla det vad du vill....



Jag har haft svårt för att hålla tyst när jag känt mig orättvist behandlad av någon. Vill förstå varför. Men med åren har även jag mognat och insett att det ibland kan vara bra att kunna skaka av sig. Inte fästa så stor vikt vid allt. Sortera...Men ibland blir jag sårad, utan att veta eller förstå varför!

Besvikelser har jag varit med om allt för många i mitt relativt korta liv.. Nej då, jag är INTE bitter....:-)! Men är fullt medveten om att "det som inte dödar, det härdar".
 
I vårat hem så är det oftast jag som tar konflikterna. Det är jag som är hetlevrad och det är jag som ringer alla samtal när det inte går som det ska....
Det är jag som reklamerar varor som är trasiga och det är jag som ringer hantverkare när dom inte gör det dom ska, det är jag som förhandlar om priser och det är jag som driver projekt framåt... Med andra ord är det jag som är Satkärringen i vår familj!
Nog om det! Söndag kväll och Johan Falk på TV = ryggläge i soffan!

Kram från den snälla Satkärringen

Mona

3 kommentarer:

Anna sa...

Som tur är har jag aldrig behövt möta den satkärringen ha ha. Bara gulliga Du!!
Hoppas Du också lär Dig snart att börja med att boka in de roliga sakerna i almanackan, sen alla måsten. Livet blir mycket roligare då. Dessutom måste man då säga NEJ till vissa andra saker!!
Gillar Dig!! Hoppas vi syns snart! kram

Anonym sa...

Puss från en annan satkärring (den elaka sotten)!

Sköna o Gröna Ting sa...

Här kommer massutskicket jag lovade i mitt senaste inlägg..., TÄVLING pågång, vill du vara med????
Har du redan hunnit anmäla dig så önskar jag dig Lycka till i tävlingen:)

Ha en underbar måndagskväll och ta väl hand om dig!!!
Kramar i massor...
Marianne

Skicka en kommentar