onsdag 6 januari 2010

Ny kollektion....och ny kamera!

Jag jobbar som konsulent för Living and Room, för er som inte visste det...

 I mitten av januari släpps en ny kollektion, "Winter and Spring Collection", med massor av härliga nyheter. Bl a en särskild "Kids & Teens" kollektion, som är en  fräsch textilkollektion för det yngre sovrummet.  Ska bli jättespännande att se!

Är det någon som läser här som är sugen på att ha ett heminredningsparty med mig, så hör av er! Jag tycker det här är superkul och kommer gärna hem till er någon kväll och har en visning!

Vet ni, jag har köpt en ny kamera. Jag skulle ju inte göra det, har inte råd egentligen, men så är min lilla gamla kamera så kass, så jag kände att jag verkligen hade behov av en ny. Den jag var med och bjöd på på Tradera vann jag inte, så det blev en helt ny efter många om och men.... Nu får vi äta gröt här hemma några månader framöver, hihi! En sån här blev det iallafall:



bilden är lånad från Internet

Som sagt, ingen systemkamera men den här räcker gott och väl till det jag behöver den till.

Idag har vi iallafall ätit spaghetti och köttfärssås till lunch här hemma. Det tycker Linus är vääääldigt gott, och det såg ut såhär:






De här korten är de första tagna med min nya kamera!


Kramar till er från

9 kommentarer:

Unknown sa...

Hehe....vilken liten gullis!

Jag vill också ha en ny kamera *avis*

Ha det gott!

Kram,
Maria/Javabönan

Sköna o Gröna Ting sa...

Åååå.., gratulerar till din nya kamera Mona.
Visst känns det riktigt spännande med något nytt att lära sig, jag känner inte min kamera ännu fast jag haft den i ett år snart.

Linus älskar spaghetti och köttfärssås ser jag...:):)
Ha en skön kväll Mona
Marianne

Anna sa...

Hej gummsirumsan!! Long time no see... Tänkte att jag skulle dyka upp på ett party hos Frida så jag får se din vackra nuna nån gång, ha ha. Sussie´s kan jag inte komma på men ev den 4:e.
Gu va söta han är, den lilla gullklimpen!!
Kul med ny kamera. Det är nog värt lite grötätande... kram kram

Calimero Familjebutiken sa...

Hej ! Magnus provade att ringa dig utan svar så jag försöker att nå dig här :) Jag ska till Borlänge i morgon, vill du att jag tar med dina saker? Annars är fraktkostnaden 150:- om du hellre vill sätta in.
Kram Petra

Sköna o Gröna Ting sa...

Tackar för din underbara kommentar hos mig idag Mona, så mycket beröm fick vi ju båda:)
Jo då, du kan tro det är ett tacksamt hus att fotografera Mona, rätt ljus och dom rätta detaljerna omringade ju mig hela tiden.., måste vara ett drömhem att plåta för dom här inredningsfotograferna:)

Den vita hyllan med nio fack som du undrade över har Carina köpt hos mig då jag hade min inredningsbutik, det är en stor rackare.., 1.10x1.10 och väger drygt 15 kilo.
Den är så sablans snygg så jag förstår att den fångade ditt intresse.
Jag köpte in dom från en leverantör Pb home, du kan kanske kolla vem deras återförsäljare är, kanske någon nära dig som har en:)
Skulle du ge dig ut på jakt efter en så önskar jag dig lycka till....

Ha en fortsatt skön kväll Mona
Kram
Marianne

Anna sa...

Jo Du Mona, visst är det som Du anar... En go liten julklapp fick vi, jag och älsklingarna. Som första gången måste jag säga, fast med ett otroligt lugn i kroppen! Min andra hälft är däremot lite nervös, så klart.
Ang visningarna så hoppas jag att Sussie kan ha en, för nu kan jag varken på Monkans eller Fridas tyvärr. Men men, jag får se till att se Dig på annat sätt va!! Våldsgästa, kanske..ha ha.
Kram på Dig o hela familjen

Sköna o Gröna Ting sa...

Nämen.., vilken tur då!!!
Så roligt att hyllan fanns att få tag på fortfarande men ja, den är en dyr rackare men värd varenda krona:):)
Tack för din härliga hälsning Mona och det glädjer mig att du tycker om att hälsa på mig, dina ord värmen gott skall du veta!!!!
Det är en märklig "värld", bloggvärlden!!!
Själv har jag aldrig träffat någon av er bloggare jag har kontakt med i verkligheten men ändå känns det som om man kände er, riktigt väl!!
Det ger mig så mycket inspiration att få se hur vackert ni har det hemma och alla tips man kan norpa åt sig:):)

Jag önskar dig oxå en underbar helg Mona och var rädd om dig.
Kram kram
Marianne

Sköna o Gröna Ting sa...

God morgon Mona!!

Ojoj.., anlita mig som sömmerska, blev nervös bara av tanken;(
Nja, jag gör mina försök och ibland går det riktigt bra och andra gånger kan det gå helt åt skogen!!!

Jo du Mona.., jag älskar att skriva och tyvärr är det så här.., jag ÄLSKAR att PRATA lika mycket och du kan tro min stackars familj får stå ut med mycket här hemma:):)
Dom får ju sår i öronen av allt mitt babblande...!

Nä då, vi har kul här hemma och jag skulle nog vilja påstå att vi alla är ganska pratglada men ibland får vi hjälpas åt att "bromsa" varandra.
Den stora tjejen Jonna är en liten frågvis fröken och under en dag är det inget ovanligt om hon ställer si så där hundra frågor.., hon frågar om ALLT!
Andra föräldrar säger till mig att jag inte behöver svara på alla hennes frågor men jag har så svårt att bara ge ett svar som låter:
Jag vet inte.., det bara är så!
Näää.., jag är ju själv nyfiken av mig och vill ha svar på alla mina frågor så jag lägger gärna tiden på att försöka hitta svar på hennes frågor.
Visst.., ibland kan ju även jag känna att det blir lite mycket:):)

Nu.., medans det är lugnt i huset skall jag ta mig en dusch och sen får jag ställa mig och baka ett gäng med bröd och bullar, det är mycket friluftsdagar och pulkaåkningar i timtal nu så bullarna går på löpande band här hemma..:)

Mona.., tack för dina underbara hälsningar du lämnar hos mig, dom gör mig väldigt glad skall du veta:)
Ha en skön onsdag och var rädd om dig!
Kram kram
Marianne

Linda sa...

Härliga bilder på lilla sötnosen! Kul med ny kamera, det gör fotograferingen lite roligare!

Tusen tack för dina vackra hälsningar och ord till mig. De värmer så, gör mig så glad. Lyfter. Tusen tack!

Ta hand om dig! Varm kram

Skicka en kommentar